Kameraman, pedagog
Petr Hojda vede na katedře kamery seminář kameramanské tvorby, jehož cílem je připravit studenty pro profesionální práci kameramana, a přednáší o světelně–tonálních kompozičních postupech v kinematografickém obraze.
Petr Hojda se narodil v roce 1956 v Praze. Na Střední průmyslové škole grafické se věnoval fotografii, poté vystudoval kameru na FAMU. Aktuálně se věnuje zejména filmové a televizní tvorbě.
Kameramanská činnost (výběr):
2016 – Můj strýček Archimedes (r. Georgis Agathonikiadis)
2015 – Lída Baarová (r. Filip Renč)
2015 – Muzikál anebo cesty ke štěstí (r. Slobodanka Radun)
2004 – Román pro ženy (r. Filip Renč)
2000 – trikový kameraman – Tmavomodrý svět (r. Jan Svěrák)
1999 – Hanele (r. Karel Kachyňa)
1993 – Kráva (r. Karel Kachyňa)
1993 – Lady Macbeth Mzenského újezda (r. Petr Weigl)
1988 – II. kamera – Raggedy Rawney (r. Bob Hoskins)
1987 – Devět kruhů pekla (r. Milan Muchna)
Ocenění:
2017 – Tiburon Internation Film Festival – cena za kameru – film Lída Baarová (r. Filip Renč)
2016 – Novoměstský hrnec smíchu 2016 – cena za výtvarný počin – film Muzikál aneb cesty ke štěstí (r. Slobodanka Radun)
2008 – Golden Hammer – 2. místo – krátkometrážní film Býk Ferdinand (r. Dick Rickard)
1995 – Český lev – nominace v kategorii nejlepší kamera – film Válka barev (r. Filip Renč)
1989 – Filmový festival v Cannes – nominace v kategorii Un Certain Regard – film Devět kruhů pekla (r. Milan Muchna)
1988 – Filmový festival v Cannes – nominace v kategorii Un Certain Regard – film Raggedy Rawney (r. Bob Hoskins)