Kameraman, pedagog
Akademickou specializací Antonína Weisera jsou klasické i digitální trikové filmové postupy a technologie. Vyučuje praktická cvičení základních a současných vizuálních efektů a vede seminář zaměřený na užívání Photoshopu pro kameramany.
Antonín Weiser se narodil v roce 1952. Po absolvování kamery na FAMU v roce 1979 pracoval ve Filmovém studiu Barrandov jako trikový a později hlavní kameraman. Pedagogem FAMU je od roku 1994. Je držitelem Evropského patentu “Artebox” (2006). Jako hlavní kameraman pracoval na více než 1200 televizních zábavných pořadech, 314 televizních, 41 celovečerních a 33 dokumentárních filmech či 54 reklamách.
Kameramanská činnost (výběr):
2012 – hlavní kameraman filmu Vánoční hvězda (r. Miloš Zábranský)
2008 – hlavní kameraman seriálu Proces H (r. Martin Vadas)
1994 – trikový kameraman filmu Příliš hlučná samota (r. Věra Caïs)
1993 – trikový kameraman filmu Krvavý román (r. Jaroslav Brabec)
1993 – trikový kameraman filmu Akumulátor 1 (r. Jan Svěrák)
1988 – hlavní a trikový kameraman filmu Pražská pětka (r. Tomáš Vorel)
1986 – trikový kameraman filmu O princezně Jasněnce a létajícím ševci (rež. Zdeněk Troška)
1986 – trikový kameraman filmu Vlčí bouda (r. Věra Chytilová)
1984 – trikový kameraman filmu S čerty nejsou žerty (r. Hynek Bočan)
1983 – kameraman krátkých filmů Galapágy I.,II. (r. Václav Dvořák)
1982 – trikový kameraman seriálu Létající Čestmír (r. Václav Vorlíček)
Ocenění:
2002 – americká cena Emmy v kategorii dokumentárních zahraničních filmů – film Síla lidskosti: Nicholas Winton (r. Matěj Mináč)
2002 – cena za nejlepší film + divácká cena na televizním festivalu v Remeši – film Hodina pravdy (r. Jitka Němcová)
1999 – Hlavní cena dětské poroty na FF Zlín 2000 – film Nevěsta pro Paddyho (r. Jitka Němcová)